Педагогічна - сайт 3

Перейти к контенту

Главное меню:

Педагогічна

Діяльність кафедри > Навчальна робота

Основними умовами ефективності проходження педагогічної практики є її психолого-педагогічна спрямованість, теоретичне обґрунтування, навчальний і виховуючий характер, комплексний підхід до змісту і організації практики, систематичність, наступність в її проведенні.

Відповідно до освітньо-кваліфікаційної характеристики бакалавра напряму підготовки 6.010103 „Технологічна освіта” за напрямом підготовки 0101 „Педагогічна освіта” першочерговими і обов’язковими завданнями кожної навчальної дисципліни визначені такі:

  • виховання в студентів стійкого інтересу і любові до професії вчителя, потреби в педагогічній освіті;

  • закріплення, поглиблення загальнолюдських, психолого-педагогічних і спеціальних знань у процесі їх використання при вирішенні конкретних педагогічних завдань;

  • формування і розвиток у майбутніх учителів професійних умінь і навичок;

  • вироблення творчого дослідницького підходу до педагогічної діяльності;

  • ознайомлення з сучасним станом навчально-виховної роботи в школі, з передовим педагогічним досвідом;

  • надання посильної допомоги навчально-виховним закладам у розв'язанні завдань національного виховання учнів.


Ці завдання безперервно впродовж усього періоду навчання спрямовують студентів до практичної діяльності. Під час педпрактики студент повинен оволодіти основами таких професійно-педагогічних умінь:

  • навчитися визначати конкретні навчально-виховні завдання, виходячи із загальної мети національного виховання, з урахуванням вікових і індивідуальних особливостей учнів і соціально-психологічних особливостей колективу;

  • вивчати особистість школяра з метою діагностики і проектування її розвитку і виховання;

  • оволодіти здійсненням поточного і перспективного планування педагогічної діяльності (навчальної і позакласної роботи з предмету, різноманітної діяльності учнів і т.д);

  • навчитись використовувати різноманітні форми і методи керівництва навчально-пізнавальною діяльністю учнів і вирішувати освітньо-виховні завдання (підбирати навчальний матеріал, обґрунтовано вибирати і застосовувати організаційні форми і методи навчання, використовувати різні засоби навчання та інше),

  • опанувати вмінням організовувати учнівський колектив на виконання поставлених завдань (визначити послідовність своїх дій і дій школярів, формувати актив і навчити його і колектив методам виконання завдань, координувати взаємовідносини активу і колективу, здійснювати контроль, підведення підсумків і аналіз роботи);

  • співпрацювати з учителями, класними керівниками, вихователями, батьками та іншими особами, які беруть участь у вихованні дітей;

  • спостерігати й аналізувати навчально-виховну роботу, коригувати її;

  • вести педагогічну пропаганду серед батьків і в трудових колективах.


Навчально-виховна практика у 8 семестрі курсі є логічним продовженням педагогічних і навчальних практик студентів молодших курсів. Зміст діяльності студентів у ході цієї практики повинен бути максимально наближеним до реальної професійної діяльності вчителя.

Основна мета практики
- оволодіння студентами сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в галузі їхньої майбутньої професії, формування у них на базі одержаних у вищому навчальному закладі знань професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових і виробничих умовах, виховання потреби систематично поновлювати свої знання та творчо їх застосовувати в практичній діяльності, підготовка до цілісного виконання функцій учителя-предметника (вчителя трудового навчання і креслення) і класного керівника для проведення
системи навчально-виховної роботи з учнями.

Завдання педагогічної практики:

  • подальший розвиток і удосконалення загально педагогічних умінь і навичок, набутих у період практики на І-Ш курсах,

  • формування специфічних професійно-педагогічних умінь учителя технологій і креслення, визначати та успішно вирішувати освітню, виховну і розвиваючу мету уроку, обґрунтовано вибирати і використовувати різні форми, методи та прийоми навчання, застосовувати технічні засоби навчання, сучасні інформаційні технології та інноваційні методики;

  • застосування і поглиблення знань, набутих у процесі теоретичного навчання у ВНЗ, інтеграції знань із суспільно-політичних, психолого-педагогічних і спеціальних дисциплін,

  • формування творчого послідовного підходу до педагогічної діяльності.


Зміст практичної діяльності студентів визначається завданнями практики:

Ознайомленням
з навчально-виховною роботою школи (бесіди з адміністрацією, учителями, класними керівниками, аналіз планів роботи, у тому числі спільної діяльності з базовими підприємствами, роботи в мікрорайоні, аналіз розкладу навчальних занять, знайомство з матеріальною базою підприємства, відвідування уроків і позакласних заходів).

Вивченням:

  • навчальних програм з трудового навчання і креслення, календарно-тематичних і поурочних планів учителя, планів позакласної роботи вчителів з даних предметів;

  • психологічних аспектів у навчально-виховній діяльності учнів, урахування мотивації, особливостей педагогічного спілкування і мікроклімату на уроці тощо;

  • окремих учнів і колективу класу;

  • плану роботи класного керівника, особових справ учнів, медичних карток, щоденників, класних журналів, методики їх ведення.


Проведенням навчальної і позакласної роботи з трудового навчання і креслення:

  • вивчення рівня знань, умінь і навичок учнів з предметів (аналіз класного журналу, зошитів учнів, їхніх контрольних робіт

  • та тематичних оцінювань, тощо);

  • розробка плану-графіка проведення уроків у період практики;

  • розробка конспектів або розгорнутих планів уроків, занять гуртків чи інших позакласних заходів з предметів;

  • підготовка дидактичних матеріалів, навчальних наочних посібників, технічних засобів і комп’ютерної техніки до уроку або позакласного заняття;

  • проведення окремих уроків і позакласних занять з предметів спеціальності, відвідування уроків учителя і практикантів, аналіз проведених уроків.


Проведення позакласної виховної роботи в класі:

  • вивчення рівня вихованості учнів (стан дисципліни, рівень громадської активності);

  • розробка плану-графіка проведення позаурочних виховних заходів у період практики;

  • підготовка і проведення окремих позаурочних заходів, що забезпечить єдність трудового, економічного, морального, естетичного і фізичного виховання учнів;

  • робота з батьками (відвідування учнів за місцем проживання, індивідуальні бесіди з батьками, виступи на батьківських зборах і т.д).


Методична і самостійна робота:

  • участь у роботі педагогічної ради, методичного об'єднання, семінару класних керівників або вихователів;

  • систематичний аналіз своєї практичної діяльності і досвіду навчально-виховної роботи школи в педагогічному щоденнику;

  • розробка плану виконання теми реферату, нагромадження емпіричного матеріалу.

 
Назад к содержимому | Назад к главному меню