Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології
«Освіта дітей з особливими потребами: від інституалізації до інклюзії»

27.10.2016 р.


27 жовтня 2016 року на базі Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського розпочав роботу Міжнародний конгрес зі спеціальної педагогіки, психології та реабілітології «Освіта дітей з особливими потребами: від інституалізації до інклюзії». Серед співорганізаторів форуму - Міністерство освіти і науки України, Інститут спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Департамент освіти і науки Вінницької облдержадміністрації, Департамент освіти Вінницької міської ради, Університет Коменського у Братиславі (Словацька Республіка), Жешівський Університет (Республіка Польща), Інститут гуманітарних наук державної вищої професійної школи імені ротмістра В. Пілецького в Освєнцимі (Республіка Польща), Кафедра ортопедагогіки та реабілітології факультету корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, Комунальний вищий навчальний заклад «Вінницька академія неперервної освіти», Вінницький міський спеціалізований будинок дитини з ураженням ЦНС та порушенням психіки, Вінницький центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів «Промінь», Всеукраїнська громадська організація «Наукове товариство інвалідів «Інститут соціальної політики», Всеукраїнське громадське об’єднання «Національна Асамблея інвалідів України», Всеукраїнський фонд «Крок за кроком», ГО «Асоціація батьків дітей з особливими потребами «Кінезис-клуб-Вінниця», ГО «Подільське молодіжне об?єднання «Без бар?єрів», Вінницька ГО молоді з обмеженими фізичними можливостями «Гармонія», ГО «Вінниця Даун Синдром»




Захід має за мету актуалізацію проблеми й визначення стратегії розвитку освіти дітей з особливими потребами в Україні. До дискусії долучились науковці Національної академії педагогічних наук України, Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, провідних вишів України та зарубіжжя, працівники усіх обласних департаментів освіти, спеціалісти в галузі спеціальної, інклюзивної, загальної освіти, представники суспільних організацій, соціокультурної реабілітації і психолого-педагогічної підтримки дітей і дорослих, люди з інвалідністю і їх батьки, співробітники держустанов, що займаються питаннями підтримки дітей і дорослих з інвалідністю, профільні студенти. - загалом близько 200 осіб з України, Польщі, Словаччини, США, Китаю, Італії. Протягом двох днів на пленарних і секційних засіданнях, майстер-класах, семінарах-тренінгах, що триватимуть у рамках Конгресу, вони матимуть змогу детально обговорити сучасні принципи інклюзії в освіті і спробувати віднайти ефективні технології її застосування.

До Міжнародного форуму у Вінницькому державному педагогічному університеті імені Михайла Коцюбинського довго й ретельно готувалися. Так, в одному з навчальних корпусів встановлено спеціальну підйомну платформу для людей з функціональними обмеженнями. Перерізати символічну блакитно-жовту стрічку й першою перевірити роботу механізму було довірено голові громадської організації «Гармонія» Раїсі Панасюк, котра передала навчальному закладові підйомник вертикального переміщення, подарований французькою фірмою «Ля Жер».




На адресу організаторів та учасників Конгресу надійшли вітальні листи від Голови Благодійного Фонду Порошенка Марини Порошенко, Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич, ректора Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Віктора Андрущенка. В них ідеться про те, що подібні заходи є рішучим кроком до консолідації української педагогічної спільноти навколо вирішення нагальних проблем вітчизняної освіти.

Під час відкриття форуму виступили ректор Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського, кандидат педагогічних наук Наталія Лазаренко, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, директор департаменту атестації кадрів вищої кваліфікації та ліцензування Міністерства освіти і науки України, професор кафедри ортопедагогіки та реабілітології факультету корекційної педагогіки та психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Андрій Шевцов, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член Національної академії педагогічних наук України, директор Інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України В’ячеслав Засенко, професор надзвичайний, доктор габілітований, директор Інституту гуманітарних наук Державної вищої професійної школи імені ротмістра В. Пілецького в Освєнцимі Гжегож Гжибек, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член Національної академії педагогічних наук України, президент Української асоціації корекційної педагогіки, декан факультету колекційної педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова Віктор Синьов, ректор Сумського державного педагогічного університету імені А.С.,Макаренка, професор Юрій Лянний, Теплі побажання адресували народний депутат України Сергій Кудлаєнко, заступник Вінницького міського голови Галина Якубович, очільник Вінницької обласної організації Профспілки працівників освіти і науки України Сергій Пугачов, чемпіон XV Паралімпійських ігор Олексій Денисюк.




Під час Конгресу відбулась нарада фахівців Міністерства освіти і науки України з представниками обласних департаментів освіти і науки. Упродовж двох днів триватиме робота секцій: «Досвід та перспективи розвитку інклюзії в Україні та світі, трансформаційні процеси та педагогічні технології інклюзивного навчання в дошкільній і початковій освіті», «Психолого-педагогічний супровід та корекційно-реабілітаційні заходи у процесі навчання та виховання дітей з особливостями психофізичного розвитку», «Інноваційні технології комплексної допомоги особам із особливими потребами в умовах еволюціонування наукових підходів», «Проблеми соціалізації, правові аспекти та роль громадських організацій в інтегруванні осіб з особливими потребами в соціокультурне середовище», «Формування готовності фахівців до роботи в інклюзивному середовищі у вищій школі та особливості супроводу студентської молоді з особливими потребами», майстер-класи: «Біомеханічні особливості порушень у ділянці верхніх кінцівок у дітей із ДЦП. Прийоми методу «нейродинамічного моделювання рухів» у спеціальній педагогіці та психології», «Стратегія нейродинамічного моделювання мовлення», «Дивосвіт флористики», «Лялька як персона: педагогічний підхід для соціального і психологічного розвитку дитини», «Формування математичних навичок за системою НУМІКОН (NUMICON ) у дітей із синдромом Дауна», «Прикладний аналіз поведінки (aba applied behavior analysis) як ефективний метод корекційно-розвивальної роботи для дітей зі спектром аутизму», «Експрес-курс із вивчення жестової мови», «Арт-техніки в роботі з дітьми із особливими потребами», «Тренінг компетентного батьківства», семінар-тренінг для осіб з інвалідністю «Техніка пошуку роботи».

По завершенню першого пленарного засідання неймовірно проникливим виступом маленької вихованки танцювальної студії «Шахіна» Марії Гнатик відкрилась фотовиставка «Ми – інші, але Ми серед вас».

Репортаж - Ірини Федорчук


Якщо Вы бачите цей надпис, це означає Ваш браузер не підтримує Flash технології.



Круглий стіл. Підбиття підсумків і прийняття Резолюції. Дякуємо учасникам за плідну працю, результат, ініцвативу і пропозиції!



переглядів: 1