ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція
«Сучасний мас-медійний простір: реалії та перспектив розвитку»

25.10.2018 р.


На кафедрі журналістики, реклами та зв’язків з громадськістю Вінницького педуніверситету за участю вчених, журналістів-практиків та студентів відбулась ІІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасний мас-медійний простір: реалії та перспектив розвитку» 25 жовтня.

Тези доповідей до оргкомітету подали 122 дослідники, серед яких 18 докторів наук, професорів, майже з 28 ЗВО України, де готують фахівців для мас-медіа, зокрема, Києва, Ужгорода, Херсона, Вінниці, Львова, Сум, Чернівців, Запоріжжя, Луцька, Тернополя, Черкас, Кременчука, Полтави, Кам’янця-Подільського, Дніпра, Одеси, Житомира, Харкова та ін. У межах діючої міжнародної угоди матеріали надіслали науковці з кафедри соціально-гуманітарних дисциплін Могильовського інституту МВС Республіки Білорусь.

На пленарному та дев’яти секційних засіданнях виступило 12 гостей.

Розпочався науковий форум із привітань ректора Вінницького педуніверситету, проф. Наталії Лазаренко та заступника декана факультету філології й журналістики ім. М. Стельмаха, доц. Ніни Кухар, які наголосили на важливості проведення подібних заходів у закладі вищої освіти, побажали учасникам ділового спілкування, толерантних дискусій в обговоренні маловивчених проблем, важливих наукових висновків, нових відкриттів в галузі соціальних комунікацій.

Директор Департаменту інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Вінницької облдержадміністрації Світлана Василюк охарактеризувала основні принципи висвітлення діяльності обласної влади через засоби масової інформації усіх форм власності, які працюють на теренах області. Наголосила на відвертій «гласній» позиції обласної державної адміністрації у відносинах зі ЗМІ, адже в будь-якій ситуації журналісти можуть отримати коментарі голови ОДА, його заступників, очільників структурних підрозділів, відповідальних за формування «медіа-образу» Вінницької області.

Про стан телерадіопростору Вінниччини, тенденції та перспективи його розвитку поінформував представник Національної ради з питань телебачення і радіомовлення України у Вінницькій області Вадим Мазурик. На головних проблемах реформування державних і комунальних ЗМІ Вінниччини закцентував увагу голова ВОО НСЖУ Василь Паламарчук.

Далі присутнім презентували власні дослідження науковці.

Жвава дискусія виникла після доповіді доцента Інституту журналістики КНУ ім. Т. Шевченка Ольги Гресько про перспективи розвитку суспільного мовлення в Україні. Зокрема, дослідниця зауважила, що для покращення конкурентоздатності СМ на внутрішньому медіаринку необхідно працювати з цільовою аудиторією на національному й регіональному рівнях: робити і оприлюднювати опитування щодо попиту до і після запуску нового продукту; розробити і впровадити стратегію популяризації СМ в Україні; застосувати комплексний і системний підхід взаємодії зі споживачами під час медіавиробництва та ін.

Із реплікою виступив продюсер телеканалу «UA : Вінниця» Віктор Мазолевський, який наголосив на тому, що з часу реорганізації держтелерадіокомпанії «ВІНТЕРА» на їхньому каналі не було зафіксовано прикладів замовних матеріалів – джинси, піару місцевої влади, політичної, комерційної реклами. Журналісти нині працюють над розробкою нових проектів, які будуть цікавими глядачам регіону.

До питань розвитку сучасної спортивної журналістики звернувся у своїй науковій розвідці професор ЛНУ ім. І. Франка Мар’ян Житарюк.

Особливий інтерес у студентської аудиторії викликала тема шлюбних оголошень у галицькій пресі міжвоєнного періоду. Її презентувала доцент Інституту журналістики Київського університету ім. Б. Грінченка Ольга Хамедова. У доповіді йшлося про те, що наприклад у чоловічих оголошеннях автори відверто писали, що «ціль знайомства – супружество», а у жіночих цей вираз було табуйовано. Серед основних мотивів чоловіків – прагнення до вигідного з економічного боку одруження: «Ожениться державний урядник з панною або бездітною вдовою до літ 45 з посагом 2000 долярів», «нав’яжу переписку з інтелігентною панною…, котра позичить сейчас за порукою 5 міліонів мп. для розширення підприємства» і тп.

Доцент кафедри журналістки Національного педуніверситету ім. М. Драгоманова (м. Київ) Олена Харитоненко розглянула термін «сторітелінг» як жанр, наратив і засіб архітектоніки.

Навчальне видання «Логіка (теоретичні основи та прикладне застосування в мас-медіа)» презентував професор Житомирського державного університету ім. І. Франка Зиновій Партико. У цьому підручнику з позиції гуманітарної освіти описано історичні, теоретичні й методологічні засади традиційної, багатозначних і модальних логік щодо форм мислення (одиниць логіки – понять, висловів, виводів); детально висвітлено питання доказової та недоказової аргументації; наведено й охарактеризовано типові логічні помилки тощо.

Під час секційних засідань науковці вели дискусії про актуальні проблеми теорії та історії української журналістики, досвід, традиції, проблеми функціонування регіональних ЗМІ, обговорювали питання стану, перспектив функціонування сучасних аудіовізуальних ЗМІ, не залишили поза увагою ситуацію щодо становлення й розвитку нових медій, зокрема, в мережі інтернет. У полі зору вчених перебували мовні аспекти, жанрова палітра сучасного мас-медійного простору, українська публіцистика, реклама, PR, а також історія та сучасні тенденції розвитку видавничої справи.

Завершився науковий форум журналістикознавців України екскурсією до Музею української марки ім. Якова Балабана та Музею моделей транспорту.

Віктор Олександрів

ВІДЕО

Переглядів: 1