Форсайту розвитку математичної та інформатичної освіти на Вінниччині та в Україні

27.12.2023 р.

В освітньому хабі «NotBox» Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського у рамках щорічного "Форсайту розвитку математичної та інформатичної освіти на Вінниччині та в Україні" проведено дводенний очний тренінг для вчителів 5-11 класів «ДІЗНайся: про дистанційне і змішане навчання».

Тренер Олена Косовець кандидат педагогічних наук, доцент кафедри математики та інформатики, сертифікований тренер громадської спілки «Освіторія» познайомила учасників з такими важливими темами:

Нормативна база дистанційного та змішаного навчання;

Кібербезпека учасників освітнього процесу;

Антиплагіат. Академічна доброчесність;

Універсальний дизайн для навчання: чітка мета, гнучкі засоби;

Конструювання уроку за певними етапами (пазлами);

Адаптація структури уроків очного навчання до вимог; дистанційного та змішаного навчання: управління класом та організація самостійної роботи.

У тренінгу взяли участь 46 вчителів інформатики, математики, фізики, української мови та літератури, історії, географії та основ здоров’я, біології, англійської мови, практичний психолог, соціальний педагог.

Учасники тренінгу розглянули основні законодавчі документи щодо організації дистанційного та змішаного навчання; отримали рекомендації для розробки уроку за запропонованим конструктором уроку, який складається з чотирьох пазлів; дослідили етапи конструювання уроку, включаючи планування, дизайн, інструменти та рефлексію.

Це допоможе кожному вчителю мати чіткий алгоритм при плануванні власних уроків. Рекомендації та настанови базуються на наукових розробках та принципах сучасного навчання: нейрофізіології навчання, універсального дизайну, «натхненного навчання», зворотного дизайну тощо. Вперше в одному тренінгу надано рекомендації щодо дистанційного та змішаного навчання до усіх шкільних предметів від вчителів-практиків.

Вчителі отримали практичні інструменти, які дозволять їм успішно проводити дистанційне та змішане навчання, забезпечуючи високу якість освіти та активну участь учнів у цифровому освітньому середовищі.